WSPIERAMY

UTALENTOWANY OLSZTYN

Warmia i Mazury - miejsce dobrego wypoczynku

URZĄD MARSZAŁKOWSKI
Warmia i Mazury to region, w którym można dobrze wypocząć. Aby go rozpropagować, samorząd województwa organizuje kampanie promocyjne.

Aby po czasie pandemii turyści przyjechali na Warmię i Mazury, już dziś uruchomionych zostało kilka kampanii promujących wypoczynek w regionie. „Żeby zachęcić gości, turystów do przybywania na Warmię i Mazury, wyprodukowaliśmy spot,  który w dość lekki, przyjemny sposób zachęca do tego, żeby do nas przyjechać. Ten spot prezentowaliśmy jeszcze przed pandemią w sieci kin Helios w 49 kinach, 460 tysięcy Polaków miało szansę zobaczyć Warmię i Mazury przed seansem filmowym. Kolejne nasze działanie to nowoczesna strona internetowa. I wreszcie nasze pomysły to są media społecznościowe – ten spot umieściliśmy w różnych mediach, byliśmy i na FB, Instagramie, TT, YT, tam, gdzie można, tam się promowaliśmy zarówno w kraju, jak i za granicą” - informuje Jolanta Piotrowska, członek zarządu województwa warmińsko-mazurskiego. Znakomitym pomysłem było emitowanie reklam turystycznych w warszawskim metrze, przez które dziennie przewija się około 900 tysięcy osób. Takie akcje planowane są również w innych miastach Polski.

Promocja regionu w 2020 roku odbywała się również poprzez kampanię promocyjną w warszawskim metrze, artykuły w magazynie pokładowym „W Podróż” dostępnym dla pasażerów PKP Intercity, a także spoty, emitowane w pociągach POLREGIO, sieci kin Helios oraz portalach społecznościowych i informacyjnych. Wyjątkowy projekt realizowała  Zachodniomazurska Lokalna Organizacja Turystyczna  - „Turystyka w MIG” umożliwi osobom niesłyszącym komunikowanie się w wielu atrakcyjnych miejscach w języku migowym podczas zwiedzania subregionu Mazur Zachodnich.

Turystyka piesza i rowerowa cieszy się coraz większą popularnością. Aby umożliwić jej miłośnikom bezpieczne podróżowanie po Warmii, realizowany jest projekt Warmińska Łynostrada, dzięki której będą oni mogli poznać wiele atrakcyjnych miejsc zlokalizowanych wzdłuż biegu Łyny. „Trasa trekkingowa, czasami drogami szutrowymi przebiegająca, drogami leśnymi, ale również drogami asfaltowymi, czy specjalnie wybudowanymi ścieżkami rowerowymi. Mamy olsztyńską Łynostradę, która poprzez Warmińską Łynostradę łączy się z trasą Greenvelo w Lidzbarku Warmińskim. Oczywiście jest pomysł i zaczynamy go realizować, żeby tę trasę przedłużyć, tym razem zaczniemy od źródeł Łyny po to, żeby trasą rowerową wzdłuż rzeki Łyny dotrzeć do Olsztyna, stamtąd dalej Warmińską Łynostradą do Lidzbarka Warmińskiego i tam jesteśmy połączeni z Greenvelo” - mówi Marcin Kuchciński, wicemarszałek województwa.

Region promują również popularni blogerzy, którzy na swoich kanałach pokazują jego urodę, walory, a przede wszystkim zachęcają do odwiedzin. „Powstał taki pomysł na pobyt czterech blogerów w jednym czasie, którzy odbyli swoje podróże między 15 a 21 czerwca 2020 roku. Blogi w czterech obszarach tematycznych, bo gościliśmy blogerów realizujących wpisy i doznania pokazujące w obszarze turystyki kulinarnej, w obszarze turystyki dla rodzin z dziećmi, jak również turystyki aktywnej i miejsc z klimatem, czyli uderzyliśmy w te punkty, które są bardzo istotne dla Warmii i Mazur i to są nasze atuty” - wymienia Justyna Szostek, dyrektor Warmińsko-Mazurskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej.

„Czas na Warmię i Mazury” to natomiast akcja promocyjna skierowana do turystów zagranicznych. „Kiedy nastała pandemia, ten trudny czas pandemii stwierdziliśmy, że mimo wszystko, mimo wszelkich wyzwań, zamkniętych granic, braku połączeń lotniczych, to jest mimo wszystko dobry czas, żeby promować nasze województwo i cały czas pobudzać zainteresowanie ofertą turystyczną, chociaż nie tylko turystyczną Warmii i Mazur. Stąd pomysł na taką kampanię promocyjną, my w Departamencie Współpracy Międzynarodowej przygotowaliśmy projekt, który uzyskał wsparcie MSZ i rzeczywiście przez 3 miesiące realizowaliśmy taką kampanię skierowaną do odbiorców we Francji, Niemczech, Litwie i Danii. Przy czym też muszę powiedzieć, że już teraz widzimy finalne rezultaty, że w o wiele większej liczbie krajów nasze komunikaty się pokazały, wychodząc również poza Europę” - podsumowuje Łukasz Bielewski, dyrektor departamentu współpracy międzynarodowej Urzędu Marszałkowskiego w Olsztynie.

Bo przecież – Warmia i Mazury mają wszystko, czego potrzeba do wypoczynku. „Przyjeżdżajcie na Warmię i Mazury – jest i pięknie i naturalnie, i zdrowo, i bezpiecznie, no i oczywiście nasza infrastruktura jest już całkowicie inna – to jest wymiar europejski, światowy, można tutaj naprawdę wypocząć lepiej, niż w niektórych kurortach za granicą” - zachęca Gustaw Marek Brzezin, marszałek województwa warmińsko-mazurskiego.